Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-10, 06:26   #11
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Gravid ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vil gjerne se en link til den studien som viser lavere iq hos barn som hadde mødre som var i ketose i svangerskapet! (Og det er vel også ganske avgjørende om det var kostindusert ketose, også, forsåvidt).
Hva jeg har hørt er at dersom man fortsatt har overvekt når man er gravid og er i ketose/ammer, så kan det være fare for at gamle miljøgifter som er avleiret i fettet frigis om man forbrenner fett under graviditeten. Men det er bare noe jeg har lest noen steder, og har dessverre ikke noe håndfast å vise til.

Ja, det er det jeg også har hørt. Og i så måte, så er det jo det samme om man er i ketose eller om man trener. Men mange går ned i vekt mens de ammer på grunn av alle kaloriene som går med på å produsere morsmelk. Og da kommer vel litt miljøgifter inn i morsmelka også selv om de kanskje verken trener eller er i ketose?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat