Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-10, 06:42   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gravid ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Ja, det er det jeg også har hørt. Og i så måte, så er det jo det samme om man er i ketose eller om man trener. Men mange går ned i vekt mens de ammer på grunn av alle kaloriene som går med på å produsere morsmelk. Og da kommer vel litt miljøgifter inn i morsmelka også selv om de kanskje verken trener eller er i ketose?

Jo, men igjen, så er det jo gjerne sånn at om man er normalvektig i utgangspunktet, så er den ekstra fødselsvekta man får til amminga så ny i kroppen at den ikke har disse avleiringene. Jeg synes jo det er fryktelig risky å skulle si at det må være greit å være i ketose når man er gravid, rent empirisk sett burde det jo ikke være farlig (jfr våre forfedre, urbefolkninger som masaier, inuitter etc), men det er en såpass sårbar tilstand å være gravid, at det beste vil være å ta sine forhåndsregler.
Men en ting har jeg lest flere ganger, det er ikke lurt å leve fettfattig i svangerskapet. Fettsyrer er helt essensielt for hjernens utvikling! De fleste faller jo ut av ketose ved førti femti gram kh, og da er det jo fortsatt rom til å være ganske liberal med fett .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat