Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-10, 08:16   #20
Sommerglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 27
Sommerglad er på en erverdig vei

Sv: Mindre matlyst etterhvert?

Ja, har også lest at lavkarbo er vektregulerende. Men er bittorres normalvektig og forstatt vil ned i vekt?og må derfor leve på ekstremt lite karbohydrater?

Jeg har blitt flinkere til å øke fettinntaket (tror jeg i hvert fall). Jeg heller ikke på emd fett, men er heller ikke redd for å ha olje på salaten og steke i fett, bruke rømme o.l. Men som du, spiser jeg ganske sjeldent, hvis jeg spiser oftere blir det da mindre mat til hvert måltid. Og når jeg regner ut kalorinivået er det SJELDEN jeg kommer over 1200 kalorier. De fleste gangene jeg har regnet ut ligger jeg mellom 700 og 1100 kalorier. Søkte litt generelt på nettet om det å spise såpass lite kalorier. Overalt sto det at dette var direkte usunt, farlig, ødeleggelse av forbrenning, slapphet, mangelsykdommer osv. Tror også de fleste som skrev dette hadde karbohydrater i kosten. Så spørsmålet er egentlig, når jeg lever på lavkarbo med maks 15 gram karbohydrater om dagen, og får i meg så lite kalorier totalt, vil dette ødelegge forbrenningen min, at jeg går i sparebluss og ikke går ned i vekt?at jeg får mangelsykdommer, benskjørhet o.l? Synes liksom det også er litt unødvendig å presse i seg mer mat og kalorier når jeg er mett, har overskudd og føler meg veldig vel

Sommerglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat