Sv: For høy urinsyre :(
Opprinnelig lagt inn av matitt, her.
Vel, er vel ikke ferdig utredet enda, men kan ikke si at jeg har hørt så mye om de sistnevnte prøvene akkurat. (men jeg synes det er vanskelig å vite hva alle de ulike prøvene er, det står på et språk som jeg ikke skjønner....) Men hva er hypermobilitet?
Hypermobilitet vil si at leddene dine kan bøyes i "feil" retning mer enn det som er sunt! En fysioterapeut sa til meg at jeg kanskje ikke hadde fibromyalgi, men at alle leddene mine var overstrukket opp igjennom årene og at det var derfor jeg hadde så vondt!
Fibromyalgi er en sykdom som blant annet gir smerter i muskler og ledd, du kan lese mer her!
Raumaprøver er de prøvene som ta for å finne ut om du har en eller annen form for leddgikt ol.
HLA-B27 viser om du har den blodtypen som gir sannsynlighet for Bechtrew, en sykdom som gir smerter /stivhet i særlig ryggen og de store leddene som hofter, skuldre og knær!
Om du ikke er utredet for noe av dette, syns jeg det er svært arrogant av legen å skylde på urinsyre! Hvor høyt ligger du forresten?
|