Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-10, 09:54   #9
matitt
Medlem

matitt sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 47
matitt er ny på veien

Sv: For høy urinsyre :(

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hypermobilitet vil si at leddene dine kan bøyes i "feil" retning mer enn det som er sunt! En fysioterapeut sa til meg at jeg kanskje ikke hadde fibromyalgi, men at alle leddene mine var overstrukket opp igjennom årene og at det var derfor jeg hadde så vondt!

Fibromyalgi er en sykdom som blant annet gir smerter i muskler og ledd, du kan lese mer her!
Raumaprøver er de prøvene som ta for å finne ut om du har en eller annen form for leddgikt ol.
HLA-B27 viser om du har den blodtypen som gir sannsynlighet for Bechtrew, en sykdom som gir smerter /stivhet i særlig ryggen og de store leddene som hofter, skuldre og knær!

Om du ikke er utredet for noe av dette, syns jeg det er svært arrogant av legen å skylde på urinsyre! Hvor høyt ligger du forresten?

Vel, da har jeg i tilfelle hypermobilitet i albuene, men det tror jeg ikke er uvanlig hos damer. Men det skal sies at jeg jobber som ballettpedagog, og har danset nærmest hver dag siden jeg var 5! Jeg har sagt til legen at jeg nok tror jeg har endel slitasje, men han mener jeg er for ung til å ha det....!! (jeg er 32, men har danset MYE)
Raumaprøver har vi tatt, de viser ingenting unormalt, HLA-B27 har vi ikke tatt, såvidt jeg vet. Har ikke testresultatene her akkurat nå, men husker at urinsyren ikke var VELDIG høy, men litt over normalen.
Fibromyalgi har min kjære mor, men legen min har ikke nevnt det med et ord. Skal lese linken du ga meg

matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat