Sv: For høy urinsyre
Opprinnelig lagt inn av matitt, her.
Oj, nå har jeg lest linken, jeg har jo ALT som står på den lista!! Hodepine, magebesvær, søvnproblemer, i tillegg til leddplagene. Men det står vel egentlig mest MUSKELplager, ikke leddplager...
Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.
Jeg har slitt med leddplager i mange år og fikk diagnosen hypermobilitet av reumalegen min . Har også måttet operere den ene albuen da den var ganske ille og hemmet meg i dagliglivet. For noen år siden fikk jeg psoriasis på fotsålene og har nå fått diagnosen psoriasis artritt i tillegg. Hvis det ikke allerede er en reumatolog du går til så vil jeg absolutt anbefale at du tar kontakt med en.
Jeg har vondt i leddene,men smertene kommer fra leddbånd og muskelfester, det er ikke noe i veien med leddene mine! Ellers har jeg utslag på alle tender- points og de fleste andre symptomer på fibromyalgi! Har hatt diagnosen siden 2002, men reumatologen mente det hele begynte med voksesmerter da jeg var 5-6 år gammel!
Og jeg hadde slitasjeskader i knærne allerede som 13- åring!!!
Helt enig med Karissima, be legen din om henvisning til reumatolog, og gjør det fort, det er laaaaange ventelister over hele landet!
Fibromyalgi er desverre arvelig! Eller anlegg for slike sykdommer, da!
|