Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-10, 14:36   #1
Anne-Lisen
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Anne-Lisen er på en erverdig vei

Litt trist i dag...

Har holdt på med lavkarbokosthold i drøye tre uker. Gikk ned 2,4 kg første uka, og 0,5 kg i andre uka. I dag har vekta derimot gått opp med 300 gram??? Måler meg også, og har gått inn i cm de første to ukene, men i dag er det stillstand også her, har til og med gått OPP to cm over magen...??? Har mensen, men syns det høres ut som en dårlig unnskyldning å bruke det som grunn. Føler litt at dette er i ferd med å bli som alle de andre gangene jeg seriøst har forsøkt å gå ned i vekt, at jeg går ned litt i begynnelsen, men så stanser det... Og det gjør meg litt trist!

Trives veldig godt på lavkarbo, kjenner at kroppen har det bedre enn på veldig lenge. Spiser mye egg, kjøtt og fisk, en del fløte, rømme og ost, og litt salat og grønnsaker. Tar multivitaminer. Det hender jeg tyr til en Atkinsbar som nødmat når arbeidsdagene blir lengre enn planlagt, eller jeg har tatt med meg for lite mat. Syns egentlig selv at jeg er veldig flink! Ligger på rundt 20 karber om dagen, teller og skriver ned så godt jeg kan.

Trener 4 ganger i uka, alltid 30-45 minutters løping først med påfølgende styrketrening minimum, alternativt 55 minutters spinning.

Vet jo egentlig at jeg har holdt på altfor kort til at det kan kalles "platå" eller "stillstand" det jeg nå opplever, men blir litt lei meg likevel. Skal dog ikke miste motet, men fortsette å kjøre på. Måtte bare få ut dette hjertesukket! Klar for uke nr 4 nå - bring it!

Anne-Lisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, med ketogene perioder Svar med sitat