Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-10, 18:27   #316
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det sies at kroppen "husker" hva den har veid tidligere, men hvor vitenskaplig dette er har jeg ingen formening om.
Det jeg derimot har erfart er at når jeg nærmer meg et delmål eller andre milepæler (-10, -15 osv), da tar det laaaaang tid å passere den vekten.
Nå sist har jeg slitt med å komme meg under 90 kg, og merket at det stresser meg litt - og stress er jo ikke akurat noe positivt i denne sammenheng.

Siden du er i fase 2, kanskje du skulle bytte litt på hvilket måltid du spiser "vanlig" mat?
Kroppen venner seg jo til rutiner, og da merker i alle fall jeg at det går mye tregere med vektnedgangen.
Hva med å spise kyllingsalat til frokost, og heller ta frokosten til lunch og lunch til middag?
Alternativt ville jeg prøvd noen dager med kun ED-produkter, altså fase 1, for å se om du kan kick-starte systemet igjen.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat