Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-10, 09:22   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Litt trist i dag...

2-3 kilo opp ved mensen er vanlig for meg, samme hvor flink jeg er med kostholdet, tror det er mye vann, for det forsvinner alltid litt ut i mensen, eller rett etterpå. Da har jeg som regel ett vektras.
Det største problemet med mensen for meg er ikke selve vektøkningen, for den har jeg som sagt lært blir borte igjen, men det faktum at jeg har lett for å skeie ut litt for mye. Sikkert pga hormonkaos i kroppen....litt sjokolade her, litt annet der, hvis du skjønner?
Slik trøstespising/frustrasjonsspising litt her og der kan fort gjøre at vektraset etter mensen uteblir, for meg ihvertfall, for jeg drar på meg enda mere vekt i form av vann.
Så "trikset" er å ha is i magen under mensen og prøve å være så flink som mulig med kosten, så går det over :-)
Men det er ikke lett, for i tillegg til alle vanlige hormonsvingninger så må man ofte, som du erfarer, forholde seg til en vekt som går OPP, og ikke ned som man øsnker. Dobbelt opp på en måte.
Tenk ekstra god lavkarbomat og tenke ekstra på din egen velvære i denne perioden. Vær snill mot deg selv, på måter som ikke MÅ handle om mat :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat