Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-10, 10:19   #19
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: PCOS og ultralyd

Opprinnelig lagt inn av Nahla, her.

Hei

På tirsdag skal jeg til gynekolog for å ta ultralyd for første gang etter at jeg begynte på lavkarbo. Tok en ultralydundersøkelse forrige vår, den gangen for å konstatere at jeg hadde PCOS. I høst begynte jeg med lavkarbo etter råd fra homeopat.

Nå skal jeg altså på en ny undersøkelse, og håper at cystene er minsket i størrelse eller antall Men så bare lurer jeg på hva jeg bør spørre gynekologen om mens jeg er der? Er det noe som jeg bør spørre henne om, eller bør jeg bare se om hun kan se noen forskjell på cystene siden forrige gang?

Dette er kanskje et litt dumt spørsmål men

Ellers lurer jeg på om metformin er en medisin som bør brukes ved PCOS eller er det ikke nødvendig? Hva hjelper den egentlig for?

Takker for svar

Jeg gikk ned 12 kg før forrige gang jeg tok innvendig UL. Jeg hadde over 17 cyster på hver eggstokk før jeg begynte på lavkarbo, men den siste UL'en viste kun 7 stk på hver eggstokk.

Legen sa at jeg bare måtte fortsette med lavkarbo Jeg tok lap i januar, hvor alle cystene mine ble brent hull i. Skal til kontroll i mai, håper de fortsetter og holde seg borte, selv om jeg dessverre har gått opp mange kg i det siste

Lykke til!

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat