Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-10, 23:02   #1
mål:littavetmenneske
Medlem

mål:littavetmenneske sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
mål:littavetmenneske er ny på veien

English muffins oversatt til norske forhold

En venninne ba meg legge ut flere av oppskriftene eg bruker, derfor har jeg den store "poste" dagen i dag. Denne oppskrifta fant jeg på nett, nærmere bestemt her: http://healthyindulgences.blogspot.c...-lovin-it.html . Jeg kan ikke se at noen andre har oversatt den, så gir dere min egen versjon, oversatt til en litt billigere og kanskje litt mer norsk versjon. Oppskrifta gir 6 mellomstore muffins og går som følger:

1 dl smør- jeg bruker halvt om halvt cocosa (kokosfett) og smør
1,5 dl kokosmasse (ica og coop sin inneholder 6,5 g karber/100 g)
6 egg
en liten smule salt (kanskje 1/4 ts)
noen drag fra kverna med sort pepper
1/2 ts bakepulver
2,5 dl revet hvitost

Jeg smelter fettet i bakebollen i microen- smelter gjerne litt ekstra slik at jeg får smurt muffinsformene. Kokosmassen kjører jeg i en kvern til kokosmel (bruker ei reingjort elektrisk kaffekvern - man kan sikkert bruke en blender e.l.) Alle ingrediensene kjører jeg sammen med miksmaster. La røra svelle ei stund, og fordel den i 6 muffinsformer. Stek på 180-200 grader i ca 10-15 min. Prøv med en fyrstikk e.l om de er ferdige. Avkjøl og nyt med eller uten pålegg.

Det finnes en søt variant som jeg ikke har prøvd ennå. Da bruker man revet mozarellaost og litt vanilje. Skal prøve den om noen dager- sikkert herlig med lemoncurd på....

Håper denne faller i smak- vel bekomme!

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat