Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-10, 07:53   #11
Smilla
Juniormedlem

Smilla sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Smilla er på en erverdig vei

Sv: Desillusjonert og deppa!

Enig i det de andre sier her om mer mat/fett.
Men i tillegg synes jeg at du skal ta frem målebåndet fremfor vekten når det gjelder å finne ut om du går "ned eller opp". Da ser du om du går "ut eller inn" i stedet...
Min kvinnekropp er feks designet slik at jeg går 1-2 kg opp för/under menstruasjon OG EL, TO ganger på en syklus samler kroppen min vann og det ville värt utrolig kjipt om jeg da gikk ut fra at jeg har gått opp i vekt til tross for riktig mat for så å "gi opp for dette funker jo ikke!" og så sprekke...altså går jeg på vekten og vips: opp til to, TO, kg fra den ene dagen til den andre og det varer i mange dager...men da tar jeg frem målebåndet og ser at jeg faktisk har gått inn i cm til tross for "vektoppgang".
Jeg skriver opp cm rundt lår, mage og hofter en gang pr uke og går ikke bare ut fra vektens tall, for de vet jeg ikke stemmer alltid.
Var det ikke slik at jeg har bestilt en vekt som regner ut fett/muskler/vann osv for at jeg selv skal få mer oversikt, hadde jeg vurdert seriöst å pakke vekk den vanlige vekten som jeg til nå har brukt og bare brukt målebånd.
Kanskje en slik vekt (som måler muskelmasse/fett/vann) er noe for deg?
Dessuten ville jeg, om jeg var deg, bunkret opp i fryseren, "lavkarbogodt/kos (med sukrin, ikke annet sötstoff enn det!)" du kan unne deg iblant uten at du dermed har sprukket. Det funker ihvertfall for meg. Hadde jeg ikke hatt denne kosen å forsyne meg av i de öyeblikkene jeg er svak og kroppen binder vann, så hadde jeg helt sikkert sprukket og slukt en stoooor Freia Melkesjokolade....

Sist redigert av Smilla : 09-03-10 kl 08:36.
Smilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat