Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-10, 11:40   #12
Maja
Medlem

Maja sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Maja er ny på veien

Sv: Desillusjonert og deppa!

Ja, jeg har gått ned mye og er veldig glad for det. Men det en kun EasyLife pulverkur som har fått kiloene mine til å slippe. Jeg har prøvd lavkarbo flere ganger tidligere, uten resultat på vekten (men med positiv effekt på helsen). Og jeg har levd lavkarbo siden okt-09 og mer eller mindre vært i ketose hele tiden, uten at jeg går ned. Hvis jeg øker fettmengden, går jeg opp. Jeg velger likevel å leve lavkarbo, fordi jeg har insulinresistens og jeg vet at jeg ikke har godt av raske karbohydrater. Jeg kommer av den grunn til å leve lavkarbo resten av livet, men kommer selvfølgelig til å tillate litt mer karber når jeg har nådd vektmålet mitt (mot ca 15-20 g som jeg ligger på nå)..

Det virker som om kroppen tviholder på de siste kiloene. Jeg vet at jeg burde være fornøyd med 20 kilo ned og den flotte helsegevinsten det gir, men akkurat nå føler jeg at uttrykket "mye vil ha mer" passer godt på meg. Jeg blir ikke skikkelig happy og fornøyd før jeg er slank. Sånn jeg er nå er greit nok, men jeg er fremdeles litt kraftig med en BMI på 26,5. Jeg vet at det er FY å telle kalorier på ketolyse, men jeg har prøvd å ikke telle kalorier og å spise det jeg vil av den "lovlige" maten. Men da raser jeg oppover i vekt. Jeg har lest mye her inne og jeg har grublet mye over dette. Jeg ser at det er mange andre som ikke får resultater helt som de ønsker og jeg ser også at mange av dem som får gode resultater har liten apetitt og spiser lite mat, derfor går de fint ned i vekt. Nå er jeg en av dem som ikke mister sultfølelsen selv om jeg er i ketose og spiser mye fett. Jeg har alltid god apetitt og jeg trenger å spise ofte.

Jeg har ikke prøvd å kutte ut meieriprodukter helt, for da vet jeg ikke hva jeg skal spise. Jeg synes det er vanskelig å sette samme en god meny som jeg kan leve med uten meieriprodukter. Jeg har prøvd å kutte ut nøtter, uten at det har hatt effekt. Jeg skal prøve uten pepsimax for å se om det har innvirkning. Det har også vært prøvd på tidligere lavkarbokurer uten effekt. Men uansett så har ikke kroppen godt av aspartam, så det er et mål for meg å kutte ut brusen.

Jeg har målt meg regelmessig og det er klart at 20 kg ned har gitt store utslag. Jeg brukte tidligere str 46/48 i bukser, nå bruker jeg 38/40. Jeg har gått ned mye rundt midjen og over rumpen. På overkroppen har jeg ikke minket så mye. Jeg bruker en størrelse større på overkroppen. Men nå når vekten står stille, er det ganske uendret på målbåndet også. Jeg har hormonspiral og merker ingenting til mens og eggløsning (har ikke blødning lenger), så jeg har ingen månedlige svingninger med ekstra vann i kroppen.

Jeg bruker kun LoSalt (som hovedsaklig inneholder kalium i stedet for natrium) og jeg bruker reativt lite salt.

Jeg tenker å få tatt en fettprosentmåling på treningssenteret. Jeg tok en ved oppstart av EasyLife-kurset, så da har jeg noe å sammenligne med. Jeg hoppet av EasyLife etter 5 uker, fordi kostrådene deres etter endt pulverkur ikke er lavkarbo, derfor er jeg ikke fulgt opp med flere målinger. Jeg trener mye for tiden, så jeg antar at det har skjedd store endringer i kroppssammensetningen min.

Jeg får bare holde det gående så godt jeg klarer. Å holde vekten, når man har gått ned 20 kg, er jo også en stor jobb. Jeg hadde så store forventninger til å klare å komme helt i mål, så jeg er veldig skuffet og lei meg over at jeg ikke går videre ned nå. Men jeg skal ikke la skuffelsen knekke meg så mye at jeg går tilbake til høykarbo. Det er helt sikkert!!!

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat