Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-10, 12:23   #13
droc
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2010
droc er ny på veien

Sv: Desillusjonert og deppa!

Hvis kroppen din hele tiden er i negativ energibalanse skrus stoffskiftet ned, stresshormoner frigjøres, kroppen tviholder på fettet og prøver å lagre mer og alt blir bare helt feil. Dette blir verre av hard trening og andre ting som fører til stresshormoner. Jeg tror følgende kan være en idé å prøve en stund, det kan godt hende det virker for deg:

- Spis mer fett. Spis hver gang du er sulten, og spis til du er fornøyd. Prøv å få i deg 100g protein om dagen, og fyll på med fett. Og mere fett.
- Gå en lang tur (1 time+) hver dag uten å bli anpusten. Kutt ut all hardtrening.
- Kutt ut koffein, alkohol, kunstige og naturlige søtstoffer og andre stimulerende midler.
- Lag all maten fra bunnen av med gode råvarer, så trenger du mindre tilsetninger.
- Sov så mye som mulig, minst 7 timer hver natt.
- Drikk mye vann.
- Vær forsiktig med salt.

Hvis dette gjør at du går ned i vekt er det jo fint. Hvis du holder deg der du er men du slipper å være sulten hele tiden har du fått et bedre liv. Går du betydelig opp i vekt på sikt fungerte det ikke...

Personlig greier jeg ikke punktet med å droppe trening, men det er fordi det er viktigere for meg å trene enn å gå ned i vekt. Så her i gården mistes det bare cm, ikke kg...

droc er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så fett som mulig Svar med sitat