PCOS, metabolsk syndrom og lavkarbo
Prøvde meg på lavkarbo for 2-3 år siden, men skled dessverre helt ut og forsvant herfra etter kort tid. I ettertid har jeg fått diagnostisert både PCOS og metabolsk syndrom som jeg har skjønt ofte henger sammen. Leser at det er gunstig med lavkarbo i forhold til begge disse diagnosene og lurer litt på om jeg skulle forsøke å legge om kosten for godt i denne retning. Syns det var vanskelig sist, men det var kanskje noe pga at jeg fokuserte på det jeg IKKE kunne spise...
Leser at enkelte her har sluttet med p-piller i forhold til PCOS. Jeg fikk beskjed av min lege at jeg måtte gå på p-piller for å holde mine sykluser igang tilnærmet normalt og at jeg av den grunn "MÅ" gå på p-piller, til tross for at jeg har fått de barna jeg skal ha... Noen som kan forklare mer i forhold til p-piller/ikke p-piller? Strever en del med ganske store humørsvingninger i periodene...
Lavkarbo og PCOS/metabolsk syndrom skal være bra. Men teller man i det hele tatt kcal på lavkarbo? Eller er det bare målet å spise de riktige tingene og ikke mengden?
|