Spise ketogent i en uke, noen tips?
Jeg går for tiden på Xtravaganza og spiser bare pulver mens jeg gradvis gjør kostholdet til familien mer lavkarbo så det skal være lagt et grunnlag for når jeg skal spise mat igjen. Men jeg har akkurat begynt prosessen, bøkene jeg har bestilt har ikke kommet enda og jeg har ikke fått lært noe særlig.
Nå skal jeg gjennom en operasjon neste fredag, og veilederen min anbefalte meg ikke å faste og gå igjennom narkose så lenge jeg spiste lavkalori, så jeg skal begynne å spise mat i midten av neste uke, og en uke fremover. Altså noen dager før og noen dager etter operasjonen før jeg fortsetter på dietten. Jeg vil gjerne slippe å bryte ketosen jeg er i når jeg spiser mat den uken.
Så hva bør jeg spise og hva bør jeg tenke på? Har jo fått med meg at kjøtt og egg er bra. Rotgrønnsaker nok ikke går osv. Men ut over det? Kan man spise noe særlig andre grønnsaker og fremdeles være i ketose?
Mulig det står masse om dette allerede, men jeg finner veldig lite info her som ikke relaterer seg til bestemte dietter, så håper noen kan hjelpe med tips eller linker.