Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-10, 21:26   #4
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: PCOS, metabolsk syndrom og lavkarbo

Jeg kan skjønne argumentet om at ppillene gir kroppen din den syklusen den skal ha, men det er en kunstig fremkalt syklus uansett. I mitt tilfelle skjulte ppillebruk at jeg utviklet PCOS, og hadde jeg ikke brukt ppiller hadde jeg funnet ut at noe var galt mange år før jeg begynte å ønske meg barn.

Så jeg anbefaler ikke ppiller til noen. Også med tanke på at det er økt fare for blodpropp/hjerneslag osv, en fare som er dysset ned av legemiddelindustrien. Ppiller er god butikk!

Jeg kan bare snakke for meg selv. Men da jeg sluttet på ppiller gikk det to år uten mensen, og etter utredning ble da konklusjonen PCOS. Fikk utrenskingstabletter da, skal si det hjalp. Men syklusen kom ikke i gang, selv etter flere runder med provera og pergotime.

Etter flere år prøvde jeg lavkarbo. Etter to uker på lavkarbo kom mensen, deretter kom den hver mnd og etter tre mnd var jeg gravid. Så leste jeg et eller annet sted at gravide ikke skulle spise lavkarbo, og dumme meg trodde selvfølgelig på det, og mensen kom aldri tilbake etter fødsel. Mars i fjor begynte jeg igjen på lavkarbo, etter en uke kom mensen, hver mnd, og etter fem mnd var jeg gravid.

Så jeg er overbevist om at lavkarbo er løsningen for oss med PCOS. (Og for mennesker flest også. )

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat