Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-10, 11:53   #1
Smilla
Juniormedlem

Smilla sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Smilla er på en erverdig vei
Talking

"Nå må du snart spise ordentlig mat!"

Eller.."Holder du på med den derre dietten din ennå?!"
Eller.."Hvorfor kan du ikke spise normal mat?"

Herved er tråden om tullete/komiske/latterlige/uvitende kommentarer fra andre ikke-lavkarbere til lavkarbere, åpnet!

Men først et lite hjertesukk:
Jeg hadde helt glemt alt dette nå som jeg har "strammet inn"/skjerpet opp kostholdet igjen...at alle som ser meg spise eller lage min egen mat i tillegg til andres "vanlige" mat, bare MÅ kommentere!

Da jeg for 4 år siden startet med Atkins og kostholdet mitt ble tydelig forandret til alles skue, var det akkurat sånn som nå, forklare, forsvare og diskutere... jeg hadde helt glemt dette! Men er nå påminnet

Jeg har nå gått over fra forklaringer om lavkarbo og anbefaling av dette kostholdet/min overbevisning om hvor bra dette er for meg, til å bare svare kort: "Jeg legger meg ikke opp i det du spiser, så hvorfor må du bry deg om hva jeg spiser?"
Iblant kan jeg kjenne litt irritasjon over holdninger fra andre om at jeg er "sykelig og hysterisk opptatt av kosthold og kropp" og disse kommentarene om maten jeg spiser .
Samtidig synes jeg det er et minstekrav at når man stadig må kommentere mitt kosthold og jeg sier jeg spiser lavkarbo; så er det jo mulig å finne litt info for egen maskin på feks nettet om man lurer så veldig på hvor skadelig dette kostholdet er dah?
Og akseptere at jeg sier nei takk til mat jeg blir tilbudt fordi jeg ikke spiser sånn.
Det er jo ikke hverken hysterisk eller sykelig å spise mat som er bra for meg og være bevisst i hva jeg velger å spise eller ikke.

Flere som opplever slike og liknende kommentarer og reaksjoner?
Hadde vært litt morro å samlet alle flåsete kommentarer man som lavkarber får høre
Skal vi prøve?

Smilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat