Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-10, 15:48   #12
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: PCOS, metabolsk syndrom og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Jeg kan skjønne argumentet om at ppillene gir kroppen din den syklusen den skal ha, men det er en kunstig fremkalt syklus uansett. I mitt tilfelle skjulte ppillebruk at jeg utviklet PCOS, og hadde jeg ikke brukt ppiller hadde jeg funnet ut at noe var galt mange år før jeg begynte å ønske meg barn.

Så jeg er overbevist om at lavkarbo er løsningen for oss med PCOS. (Og for mennesker flest også. )

Trur kanskje det kan vere litt individuelt. Eg gjekk ikkje på p-pillar før pcos vart oppdaga, men vart sett på det av endokrinologen min, for å prøve å bli kvitt ein del problem som kom som følge av pcos, blant anna hårvekst og anna gøy pga for mykje mannlege hormon. Har du ikkje desse problema så er kanskje lavkarbo i seg sjølv nok. For min del var det ikkje det. Eg gjekk ned ein god del kilo på fedoninspirert diett og mykje trening på tidleg 2000-tal (veit ikkje eksakt antal kilo, for eg brukte ikkje vekt), men det tok ikkje bort akkurat DEI problema.
Men eg er heilt enig i at lavkarbo er til hjelp! Men det er kanskje ikkje heilt nok for "alle".

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat