Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-10, 23:53   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "en kan vel reversere insulinresistens..?"

En kan reversere insulinresistens, men det tar nok tid. Jeg vet ikke hvor lang tid det er snakk om, men ved å spise lavkarbo i en periode vil kroppen lære seg til å lytte på insulinet igjen. Dette vil gå gradvis, akkurat som det gikk gradvis at man ble mer og mer insulinresistent ved å spise høykarbo.

Og det er ingen grunn til at du ikke kan spise ketolyse selv om du bare skal ned ca 10 kg. Ketolyse i seg selv er jeg overbevist om at er sunt (så lenge man ikke har noen alvorlige nyre-sykdommer eller noe sånt) og man kan leve slik resten av livet. Mennesket er tilpasset for å leve ketogent.

Du som har levd slik i to måneder nå kjenner vel at hele kroppen fungerer bedre på ketogen kost? LCHF handler om å lytte til kroppen og gi den det den vil ha. En liten sukker-avrusning må til slik at den ikke skriker etter sukker, og så er det beine veien.

Jeg er insulinresistent, men jeg skal spise meg frisk! Og så skal jeg fortsette å spise sunt etter det.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat