Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-10, 08:07   #330
Tonje85
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Den lasagnen er kjempegod. Den er nesten bedre enn vanlig, og jeg er kjempeglad i pasta...

Gele lager du enkelt med funsaft og gelantin. Legg 7 gelantinplater i kaldt vann i 5 minutter. Klem ut vannet og legg i en bolle i vannbad. gelantingen smelter fort. Tilsett sterk saft (jeg pleier å blande dobbelt så sterkt som oppgitt på flasken). Dette blir kjempegodt.

Vaniljesaus lagde jeg ved å ta 3 dl melk, 3 eggeplommer, søtning og vaniljeessens. Dette kokte jeg opp mens jeg pisket. Den ble ikke så veldig tykk, men smakte vaniljesaus.

Tiramisudessert lagde jeg ved å piske eggedosis av 3 eggeplommer og søtning. Jeg rørte forsiktig inn en boks ricotta. Smakte så til med kaffe. Tror det blir best hvis man bruker instant coffee espresso pulver. Så pisket jeg eggevitene stive og tilsatte dette i ostkremen. La et lag i en bolle, strødde over kakao, nytt lag, kakao osv. Denne ble også veldig god når jeg frøs den ned. skikkelig iskrem....

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat