Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-10, 14:13   #5
diadora
Juniormedlem

diadora sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Paradis
Alder: 47
diadora er på en erverdig vei

Sv: Hjertesukk...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har ikke diabetes og mitt blodsukker hadde også falt noe fryktelig av havregrøt og bulgur, det er jo korn jo..

Har du prøvd å bare spise grønnsaker som vokser over jorda, animalsk protein og fett? Feks en omelett av 3gg, 2ss fløte/eller olje, og litt paprika og agurk til? Kroppen kan trenge noen dager/en uke eller to på seg. Men følge med på blodsukkeret og se.

Jeg får rundt 8 av å spise korn og det daler fort til 3 og dermed er karusellen igang, mulig jeg har hyperglykemi eller hva det heter, men så lenge jeg spiser riktig har det ikke noe å si Men med kjøtt og grønnsaker og godt fett til holder det seg helt stabilt på drøyt 4. Fettet MÅ du ha, ellers ender du opp med en ekstrem lavkalori diett!
Prøv deg litt frem, skrive opp det du spiser i løpet av et par uker, skriv ned blodsukkermplinger og test ut helt uten korn og med litt korn( slik som du sier du spiser, rugsprø og bulgur) og se hva det gjør med målingene. Det viktigste er vel å holde blodsukkeret stabilt hele tiden.

Skjønner ikke helt det første du sier der, at blodsukkeret faller av korn. Det er ikke erfaringen jeg har hatt tidligere ihvertfall... Det må jeg sjekke opp i...

Har som sagt prøvd med omelett, men uansett hva jeg putter i av grønnsaker og kjøtt så daler blodsukkeret.

Fikk anbefalt av gastrolege å helle mot Atkins, så da kommer jo det med fett inn som du sier. Jeg får bare prøve meg litt frem.

Takk for tipsene

diadora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker..... Svar med sitat