Sv: Hjertesukk...
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Er det metformin du bruker? For metformin alene skal ikke kunne senke blodsukkeret ditt på den måten, så vidt jeg vet/har erfart!
Mulig havregrøt, bulgur og rugsprø går fint for magen din, men det inneholder masse karbohydrater som får blodsukkeret ditt til å stige brått. Når kroppen så pøser på med insulin for å få unna blodsukkeret, går blodsukkeret i bånn og du blir brått kjempe sulten igjen!
Du befinner deg nå på et lavkarboforum. Vi spiser svært lite karbohydrater av forskjellige grunner. Mange for å slanke seg, noen kun pga av generell helse, noen for å holde blodsukker/dia2 i sjakk og noen faktisk for å gå opp i vekt!
Vi spiser ikke poteter, ris, pasta, sukker, mel eller rotgrønnsaker akkurat for å unngå blodsukker- stigninger/fall!
Har dia2 og bruker metformin selv, jeg! Er veldig mye lettere å holde et jevnt, lavt blodsukker på lavkabro enn uten, men det krever at du setter deg ordentlig inn i hva du holder på med!
Nei jeg kan ikke bruke metformin pga at de ikke gjør det kroppen min trenger at de gjør...
Jeg føler vel ikke akkurat at jeg spiser ekstremt med karbohydrater, men i forhold til dere gjør jeg kanskje det... 
Det er IBS ja, har nettopp fått fastslått diagnosen så jeg er litt forvirret fortsatt ja... Jeg har begynt å bruke oxytarm, og må si at de gjør underverker. Er mye bedre enn jeg har vært på lenge
|