Manglende vekttap-vanlig?
Hei alle sammen, har nettopp begynt på en helt ny måte å spise på, lavkarbo, og trives veldig godt med det. Er 100% opplagt og smakssansen er født på ny. Jeg må si at jeg har ikke spist så god mat og så mye på over 40 år, ferdig med "papiramaten" og tom magefyll. Det har gått 4 uker og nesten 4 kilo i minus, men nå skjer det ikke mye selv om jeg er veldig flink med å droppe fymaten. Her om dagen ØKTE vekta med hele 2 kg fra den ene dagen til den andre bare for å gå ned igjen...rart? Jeg har lest veldig mye om dette og finner en hvis tvil i tilfeller der en i utgangspunktet ikke er veldig overvektig, men bare litt. Der strides de lærte og noen påstår at det ikke er noen vits å droppe karbo, kun passe på GI, og at det er verre når overvekten ikke er stor. Veier selv 75kg nå, er 170 høy og vil nedi mine gamle klær i str.40 (!). Er sta og har ikke lyst å gi opp da jeg synes maten smaker deilig igjen. Mulig at jeg ikke klarer å få i meg nok med fett, eller at jeg kanksje ikke skal ha i meg så mye fett.. er litt usikker og forvirret nå og vil svært gjerne fortsette fordi dette er noe jeg ser at jeg kan leve med framover. Har lest og lest men finner ikke så mye om mitt problem. Noen av dere som har opplevd det samme?
|