Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?
Opprinnelig lagt inn av Namba, her.
Jeg snikveide meg i dag og fikk meg en gledelig overraskelse, ned 0,5 kg siden mandag. Det var kjempemotiverende. Det betyr at jeg endelig har gått ned fem kilo (men må vente til veiedagen før vekten teller. Jeg har en sånn uoffisiell lek der jeg prøver å gå ned minst like mye som babyen min legger på seg slik at belastningen på bekkenet ikke skal bli større (jeg har bekkenløsning enda), og nå har jeg endelig tatt henne igjen. Det var veldig artig. Nå er vi totalt sett noen hundre gram mindre enn vi var på sykehuset.
Jeg sørger for alltid å ha rester og planlegge slik at jeg kan bruke mindre tid på matlaging enn når jeg har mer overskudd. Jeg lager gjerne store grønnsaksporsjoner som jeg har stående i kjøleskapet noen dager, så trenger jeg bare steke fisk, løvstek eller noe og ha sammen med det. Det er jo stort sett tilbehøret/grønnsakene som tar tid og energi å tilberede. Jeg steker også ekstra kjøttdeig/bacon når jeg først lager det, så er det lett å bruke senere. Og når selv det virker for mye så har jeg porsjoner med ferdig middag i fryseren som jeg tar opp. det går stort sett bra, men visse dager er ekstra slitsomme, og da er det vanskeligere å planlegge også. Men i dag går det bedre enn i går. 
Så bra, Namba! 
Ja, lønner seg å lage mat på forhånd. Jeg lagde salat i går, men den smakte ikke godt i dag. Må finne på noe nytt snart, går i det samme hele tiden og mistet total inspirasjon her...

|