Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-10, 13:34   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?

Jeg er til dels enig med deg, Bittorres, men jeg synes kanskje du er litt brutal i din karakteristikk.
Men det finnes ting som anses som erstatninger, men som innehoder helt naturlige råvarer, jeg synes det går en ganske klar linje mellom det, og alle disse greiene med bakeerstatninger/soyaprotein, kunstig søtning etc etc ... Det vil uansett aldri bli helt som originalen.
Med det sagt, så har jeg ingen problemer med å se at jeg en og annen gang baker brød/knekkebrød, så lenge det ikke består av en haug spesialingredienser, eller spiser noen biter mørk sjokolade en gang i blant, i stedet for å trykke i meg maltitolsøtete barer og flytte inn på do. Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hele hodet også.
Dersom man innfører det som en dagligdags ting å erstatte all mulig festmat, så bytter man egentlig bare ut en avhengighet med en annen. Og hva er så festlig med festmat når det inngår i hverdagen?
Kun unntaksvis spiser jeg utenom kroppens signaler. Men da er det fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg må, eller fordi jeg fortjener det, om dere ser forskjellen.

Men det går som kjent fler veier til Rom, og folk må jo bare gjøre det som fungerer best for dem, men jeg anbefaler ikke å finne mest mulig erstatninger, men å spise ren mat av rene råvarer. Eventuelt burde man lære reglene før man bryter dem . Da er det kanskje også enklere å skille lyst og avhengighet også.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat