Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-10, 13:43   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vi som ikke går ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Har spist LCHF i 4 mnd, men ikke gått ned noe. Gikk OPP et par kg de 2 første mnd, og siden har vekta stått stille. Noen flere her med samme erfaring..?

Jeg har tildels samme erfaring, men har etter mange år en ganske god peiling på hvorfor det skjer med akkurat meg. Jeg har lavt stoffskifte og reagerte på medisinene. Stoppet derfor opp med dem. Så kom jeg i overgangsalderen og begynte etterhvert med østrogenpreparat. Er nå medisinert for både lavt stoffskifte og overgangsalder og *vips* så kom kiloene jeg hadde klart å holde av i flere år på igjen. Jeg måtte slutte med kunstig søtstoff og nøtter. Og kutte ned på meieriprodukter og bær. Heldigvis kom ikke det som noen bombe, siden det er ganske vanlig at folk reagerer på disse tingene. (Det er de samme tingene som gjorde at vi la på oss i første omgang). Det gjelder å bli KVITT søtsuget, ikke å erstatte sukkeret med kunstig søtt. Det blir bare å bytte en avhengighet med en annen.

Vi er alle forskjellige og tåler forskjellige ting. Hva som er riktig for meg er ikke nødvendigvis riktig for deg. Og uten å vite hva du spiser er det vanskelig å si hvorfor du står stille.

Her er noen mulige og ganske vanlige årsaker:

• For mye kunstig søtstoff (bl.a. i drikker og godterier)
  • For mye meieriprodukter som melk, fløte og ost
  • For mye nøtter, evt. bær
  • For lite vann
  • For lite mat
  • For lite karber
  • For mye mat
  • For dårlig sammensetning av maten
  • For lite vitaminer/mineraler i det du spiser (f.eks. issalat og agurk er ikke "mat" siden det stort sett inneholder vann og lite næring).
Det finnes haugevis av andre, men dette er altså de vanligste....

Sist redigert av Nille : 17-03-10 kl 13:50.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat