Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?
Som photo sier, så er jeg relativt brutal i min .."absolutthet". Og hvorfor ikke. Når sykdommene vi pådrar oss ved å spise korn og andre greier gir oss brutale sykdommer. Det har nok vandret mange perfekte mennesker rundt om på jorden, jeg er glad jeg ikke er en av dem, da hadde jeg jo ikke kunnet spise kjøtt? Å drepe skal jo liksom ikke perfekte mennesker gjøre (de får kanskje noen "disipler" til å gjøre det for seg ?)
Men om en har pådratt seg en avhengighet, enten det er alkohol, narkotika, sukker eller mel, så er det iallefall dumt å ta metadon (les:erstatning) resten av livet. En stund, til man har kommet seg av effekten av orginalen, så kan man kutte ut erstatningen. Det er jo nettopp derfor indianeren, for eksempel, ikke var syk. Men igjen, om det ikke er det som er målet, så ses jo perspektivet annerledes ut. Jeg har en soleklar motivasjon i min far som lå lenket til sykesengenn i 9 mnd uten å kunne snakke. Slag og infarkt går igjen i min familie, og dit skal ikke jeg. Det gir iallefall meg en klar motivasjon til å avstå fra det kroppen min ikke kaller næring.
|