|
Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?
Opprinnelig lagt inn av Val, her.
Ja, jeg spiser jo store middager, det gjør jeg. Men jeg tror ikke jeg kommer for mye opp i kcal...ikke i forhold til de som shotter olje og spiser bacon til frokost hver dag - som jo går ned i vekt. Hvis jeg skulle kutte ned på kcal ville jeg måtte kuttet fettet...og det ligger jeg på anbefalt mengde nå.
Det er så rart det med magnesium, at noen blir trøtte av det. Et par ganger har jeg merket at jeg får enorm energi en times tid etter at jeg tok magnesium. Noe som er dumt ettersom jeg leste man skulle ta det på kvelden - det har nemmelig blir dansing foran speilet og hopping i senga her pga. kicket. Jepp....helt alene står jeg med ipoden i øra, synger og danser mens jeg hopper i senga. Hold på å tryne no værre også... 
Men det er kanskje bare innbildning
Nå aner ikke jeg hvor mye eller hvor mange kcal du spiser på en dag, men jeg synes å huske noe ang. det der med porsjonsstørrelse og antall kalorier. Du skal jo ha 70-80 % av energien du spiser på en dag fra fett, så det kan du ikke redusere på, men det kan jo være verdt et forsøk å redusere på måltidsstørrelsen. Du skriver jo at du fortsatt har appetitt også, og da er det jo ikke rart om du spiser mer enn oss andre som har nedsatt appetitt. Det tok en måned før jeg oppdaget hvor mye jeg kunne redusere på porsjonene og fortsatt bli mett, for jeg er i alle fall et vanedyr. jeg forsynte meg som før i begynnelsen, men kun en gang fordi jeg ble mett. Deretter spiste jeg ikke opp alt. Deretter forsynte jeg meg mindre, men ble like tilfredsstilt. Det er jo så klart lett å gjøre det når man blir fornøyd. Der er du uheldig. det kan jo være verdt et forsøk dersom det ikke løsner for deg snart. Jeg håper virkelig ikke at du gir opp og begynner med noe annet og forsvinner herfra, for jeg vil helst ha deg her - men jeg vil at du skal føle at du lykkes. Jeg dømmer deg ikke altså, jeg vil bare hjelpe og komme med forslag.
|