Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-10, 00:11   #2
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: sukkererstattninger???

Hei,
Atkins barene bør anses som krisemat eller som godis en sjelden gang. I og med at du går på ketolyse så er det veldig viktig at den lille kh kvota kommer fortrinnsvis fra grønnsaker samt noe meieriprodukter. Lavkarbo varianter av godterier og kaker børe også begrenses av samme grunn dersom vektnedgang er hovedformålet, noe jeg regner med det er i og med at du velger ketolyse. Min oppfattning er mat man bør begrense unødige kh til spesielle anledninger når man spiser ketogent.
Sukkerfri sjokolade, pepsi max er såkalte ”lovlig”, men som du sier så kan dette trigge søthungeren og de sukkerfrie sjokoladen er som oftest søtet med maltitol som i beste fall kan gi mageknip og i verste fall diare. Søk på aspartam på forumet og du vil nok bli motivert til også å kutte ut pepsi max’en.
Min erfaring så lenge jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg ikke behov for noe søtt. Dersom du er en av de som bruker mat som straff/belønning/kos/må ha noe å putte i munnen så er det viktig at du også tenker over bakgrunnen for at du ønsker å spise noe som egentlig ikke er nødvendig, på tide å jobbe litt med den mentale biten, ikke bare maten i kostholdsendringen. De fleste av oss må nok ta et tak i den biten også...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat