Lavkarbo på jobben
Jeg har et dilemma. Jeg arbeider på en avlastningsbolig, vanligvis er jeg der kun hver tredje helg, men nå skal jeg jobbe i hele påska, hvor 6 dager av dem er aftenvakter, ergo jeg skal spise middag der. De vanlige brødmåltidene er ikke et stort problem for meg, da har jeg med meg mat (er glutenallergiker, så har tatt med meg mat til de måltdiene), men middagsmåltidene er litt vanskeligere å vri seg rundt
Vi har som regel alltid salat, så det er ikke krise, men jeg skulle helst sett til at jeg spiste noe mer enn bare salaten (dessuten har de så mye rart i den, som jeg egentlig ikke skal spise ).
Det beste hadde jo vært at jeg hadde hatt med meg mat og varma den opp. Men jeg føler det er utrolig tåpelig, men er det det?
Ville dere reagert hvis dere arbeidet et sted og en av dem hadde tatt med seg sin egen mat? Alle sammen, ansatte og brukere skal spise sammen, for å ha et noenlunde normal hverdag, så jeg må jo spise, kan ikke sitte der å aldri spise (da vil jo folk tro jeg har spiseproblemer ).
Er det jeg som overdriver denne saken, med at det ser tåpelig ut hvis jeg har med meg mat? De har akkuratt skjønt at jeg må ha det glutenfritt, så de har jo gått til innkjøp av ting som f.eks pasta
|