Sv: Ost, hva er grunnen til at noen må holde seg unna den for å gå ned i vekt?
Melkeproteiner er jo "mindre stabile" enn proteiner fra kjøtt, og kan vel omdannes til glukose? (Gjelder vel egentlig alle proteiner som er "for mye", men at melkeproteiner skjer dette raskere med, kanskje?) Mener å ha lest noe om det, men aner ikke om jeg er på ville veier mht hva jeg rent faktisk har forstått av dette.. Sånn at hvis man er flink å beregne proteininntaket, og det er man jo gjerne i en innledende fase av enhver kostomlegging, så vil melkeproteiner kommer i tillegg, og da kan det bli for mye? Hjalp vel ikke så mye, dette, men mye mulig det kommer innspill som er mer vettuge, når folk våkner mer i det ganske land
Niller nå, jeg da, men det er ikke fordi jeg mistenker meieriprodukter stanser vektnedgang, det er fordi magen min ikke tålte at jeg var uten meieriprodukter i nesten en måned, for så å gå tilbake til de mengdene jeg brukte før jeg reiste. Kun kjøtt, fisk og grønt for meg en stund nå, får se om magen roer seg på det.