Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-10, 20:49   #21
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hjelp! Ikke sulten!

ada-emilie: Det med å spise flere ganger om dagen for å holde forbrenningen oppe er bare tull. Det skal mer enn en dag eller to å ødelegge forbrenningen. Den som ødelegger forbrennineng er langvarig sultekur og/eller meget lav fettprosten. (ekstrem undervekt)
Tenk på alle som er syke, har omgangsyke, etc. De ødegger da ikke forbrenningen på de 2-7 dagene det står på!

Kroppen trenger heller ikke vente fem timer med å få mat hvis man er sulten. Med et godt regulert kosthold så spiser man når man er sulten. Slik som ved lavkarbo. Lavkarbo regulerer vekt og matinntak der etter. Det er det som er så flott!

At noen mister matlysta, eller det føles sånn, når man går på lavkarbo, betyr ikke nødvendigvis at man er spiseforstyrret. Men uvant for oss som alltid har hatt sug etter mat, alltid ville HA mat, at man nå er NORMAL, kan spise normale mengder, til normale tider.

Og hvor har du lært at maten ikke fordøyes ordentlig ved stress?
Det som er problemet med stress og lite søvn er at kroppen skiller ut "et eller annet hormon, kortisol??" som gjør at kroppen lagrer fett, istede for å forbruke det. Kroppens måte å beskytte seg på i krisetider.

Jeg for min del får diaré av stress.... All mat fyker rett igjennom.

Sorry hvis jeg er krass, men en person som strever etter skadelig BMI, trenger profesjonell hjelp, ikke slanke/kostholdsforum som dette. (ser du er medlem av IKS da.)

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat