Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?
Hei,
Nå selger vel ikke ketolyse.no akkurat massevis av erstatningsprodukter, det er vitaminer, soyaprotein og bakemix.
Videre så anbefaler vel Torkil ikke at man lever ketogent da han som lege ikke kan henvise til gode nok forskningsresultater på langtidsvirkningene. Han har derimot sagt at man ikke behøver å ta en pause etter 6 måneder dersom man er frisk og rask. Jeg har tolket det dit hen at så lenge jeg er frisk iflg. fastlegen så ser jeg ikke noen grunn til å ikke fortsette å spise ketogent.
Det at du synes craving er så stor kan vel komme av at de på ketogen diett ser ut til å være i flertall her på forumet. Jeg tror at det for mange, som ikke er godt nok forberedt, synes overgangen fra høykarbokjøret til en ketogen diett er veldig tøff. Jeg brukte faktisk et halvt år på å lese meg opp på lavkarbo generelt og ketolyse spesielt før jeg tok den endelige beslutningen. Jeg har fått inntrykk av at mange her på forumet ikke leser seg opp i forkant og hiver seg uti det og dermed strever litt med å lære mest mulig om lavkarbo samtidig som de skal gjennomføre det i hverdagen. Mange er nok heller ikke mentalt forberedt for å slutte å assosiere mat med kos, trøst, etc. og sliter nok litt med å takle følelsene uten å kunne stappe i seg ett eller annet. I tillegg så er det flere som utrykker at de bruker forumet bevist for å finne noe de kan servere ved spesielle anledninger og det er veldig forståelig da samfunnet ikke er tilrettelagt for lavkarbo kosthold, enn så lenge. Det er jo et håp om at vi en dag skal kunne gå i butikken og handle uten å måtte lese næringsinnholdet på de ulike matvarene.
|