Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-10, 09:54   #87
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Katta på lavkarbo

Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om noen har skrevet dette før. Men siden vi har en katt som har vært plaget av depresjoner og krystaller i urinen med påfølgende urinveisinfeksjoner, så vet vi at magnesium er den største synderen til at en katt får krystaller i urinen og derav urinveisinfeksjon. Og magnesium finnes i mange matvarer som ikke er naturlig for en katt, deriblant fisk og kylling. Ja, fugler er kanskje naturlig mat for katter, men kylling er ikke det samme som en spurv. Og det blir noe annet med en villkatt som beveger seg masse og spiser for å overleve kontra en tamkatt som tilbringer masse tid i sofaen.

Og joda, melk og fisk har alle katter fått i gudene vet hvor lang tid, og alle vet om en katt som ble fôret på fisk hele sitt liv og som ble tjue år gammel, men alle vet også om en nittifem år gammel mann som har røyket siden han var femten. Trenger vel ikke utdype det mer?

Før i tiden løp man heller ikke til dyrlegen hvis pusen var dårlig...

Urinveisinfeksjoner og krystaller i urinen ER veldig vanlig hos katter, så det kan kanskje være noe å tenke på?

Poenget mitt er at hvis man skal råfôre pusen, bør man vite hva man gjør, og det fins helt sikkert bøker eller lignende, om emnet.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat