Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-10, 11:55   #46
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Mia-Maria, her.

Hei dere, jeg har just blitt medlem så dette blir mitt første innlegg . Etter en usedvanlig kjip vinter begynte jeg på antidepressiva, resultat +9 kg på 2 1/2 mnd. Har nå heldigvis byttet fra Tolvon til Cipralex, kan jeg forvente mer vektøkning, må jeg være ekstrem opptatt av hva jeg spiser??? setter veldig stor pris på råd.

Velkommen Dessverre så går man ekstremt lett opp i vekt på anti-depressiva. Jeg la på meg over 20 kg med div. typer. Det hjalp godt på selve depresjonen, og noen ganger er det kanskje nødvendig for å komme ut av "hengemyra", men jeg råder deg til å prøve å trappe ned igjen straks du har kommet deg ovenpå igjen. Konferer tett med legen om dette. Jeg gikk alt for lenge, over 10 år, og har først nå greid å kutte ut tablettene. Jeg har en teori om at pillene "fucker opp" stoffskiftet, men det har jeg ikke bevis på....Uansett er antageligvis lav-karbo det beste kostholdet du kan gå på for å begrense skadevirkningene. Cipramil/cipralex skal vel være den beste pillen å gå på ift. overvekt, det er den jeg brukte de siste årene. Råder deg også til å komme deg ut og trene, har hjulpet meg mye, sikkert både ift. depresjonen, og for å bedre balansen i stoffskiftet. Lykke til

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat