Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-10, 13:49   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Et par spm. om kalorier og karber

Det er også greit å ha et slags perspektiv på det, særlig om du i utgangspunktet er relativt normalvektig. Det er jo en vedtatt sannhet at man må endre livsstilen sin varig for å unngå å legge på seg igjen. Dersom du må ligge såpass lavt på kaloriene at du går rundt og er sulten for å oppnå hva du anser som din idealvekt, så er faren for at du må fortsette med det også. Og jeg bare tenker sånn i perspektiv, da, hvor attraktivt er det å måtte være småsulten resten av livet for å holde på vekta? . Bare en tanke, altså.
For noen kan det være en idé å se på kalorier, rett og slett fordi man kanskje ikke har så god kontakt med sin egen sult/metthetsfølelse.

Derfor er det også umulig å si noe om 1300-1500 kalorier om dagen er nok for deg, da jeg ikke aner noe om vekta di nå eller aktivitetsnivået ditt.
Du kan jo kanskje begynne med å følge signalene kroppen gir, og spise etter det, plotte maten inn i et matprogram og se selv hvor mye kalorier det faktisk er.
Jeg veier ca 78 kg, og har fortsatt noe overvekt. Jeg ligger på gjennomsnittlig 1500 kalorier om dagen. Men det er fordi jeg er ganske inaktiv tror jeg. Dette er ingen fasit, men et eksempel. For i følge vekt, høyde og aktivitetsnivået mitt så ligger mitt vedlikeholdsnivå på over to tusen. Men det ser jo ikke ut til å stemme så bra på meg. Så følg kroppen din først, og se hvordan det går, det er i hvert fall mitt råd .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat