Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-10, 19:15   #2
RitaBo
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
RitaBo er på en erverdig vei

Sv: Diverse spørsmål

Hei.
Jeg er også ganske fersk, men svarer deg allikevel. Har lest mye på forumet og lenabeatrice.net som er en privat blogg med masse nydelige oppskrifter med bilder og forslag til frokost, lunsj, middag, vin, osv. Jeg vet ikke hvor mye du skal ned, eller om noe i det hele tatt. Hvis du skal følge lavkarbokosthold for å gå ned i vekt, er det en del endringer du må gjøre, i hvertfall i starten. Med frukt, juice, mais osv blir det fort mye karbo som i tillegg til de andre karboene fra fløte, rømme, lovlige grønnsaker osv, overstiger det man kan spise for å gå ned. Du skal holde deg til grønnsaker som vokser over jorda. Litt løk og hvitløk er greit. Skinnet på kyllingen kan du trygt spise. Du kan spise litt av mat som har 5 gram karbo eller mindre. For eks Landlord (Rema)grovhakkede tomater, har 1 1/5 gram karbo per 100 gram. Kjekk og bruke til kjøttdeig, pizzafyll osv. Det er også mange tråder med handlelister og ting som er lurt å ha i huset
Jeg vil også dele en nydelig dressing/saus du kan bruke til salat, dipp, kjøtt/fisk/kylling for eks.
1 liten avocado
1 1/2 dl creme fraiche
litt seltin eller LO salt
evt. en klype fersk persille
noen dråper citron

Kjøres noen sekunder med stavmikser. Raskt, og helt nydelig.

Lykke til videre.

Sist redigert av RitaBo : 22-03-10 kl 19:21. Årsak: Redigering
RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat