Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-10, 10:21   #44
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 58
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Coockie, her.

Jeg har stått mer eller mindre stille i tre uker nå. Etter å ha rast ned ca 1,5 kg i uka de 3 første ukene, sa det stopp, og jeg har nå gått ned 500 g på 3 uker.

Jeg mistenker at dette er på grunn av søtstoffene i såkalte «sukkerfrie» pastiller, tyggis osv. Det går en del av dette daglig. I tilegg bruker jeg sukrin i noe av maten jeg spiser (men det er slett ikke mye). Mitt problem ligger ved min kroniske dårlige ånde, som forverret seg kraftig etter etter jeg startet på lavkarbo. Og eneste måten å holde det i sjakk er ved å konstant ha noe som frisker opp i munnen.

Jeg har forsøkt det aller meste av munnskyllemidler og tannkremer uten hell. Det funker i alt fra 10 min til mot en time, men etter det stiger djevlen opp i halsen min igjen.

Er det noen som vet om noen søtstofffrie midler for å kvitte seg med dette illeluktende problemet?

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Sukkerfrie pastiller og tyggis, spesielt de siste, inneholder ofte xylitol. Da kan du like gjerne stygge de med sukker, med tanke på blodsukkeret ditt.. STORE Ifa kan du spise litt av (de i pose). Fribol drops får du kjøpt på apoteket, de er uten både karber og kalorier. "Spejder" er min favoritt, de har berget noen sosiale situasjoner.. hehe

Lurt! Og kanskje "spare" på inntaket, slik at du har en å putte i munnen når du skjønner du må utsette noen for pusten din...for det gjør du jo ikke hele tiden......kanskje?

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat