Sv: Alle, ikke bare de med høy forbrenning, kan være "naturlig slanke" vil jeg påstå
Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.
Ok, Charlott. Det jeg synes er det eneste urettferdige med at vi har forskjellig vekt er når noen blir latterliggjort eller mobbet fordi man er litt utenfor normalen. Mange barn som legger på seg lett får kritikk av egne foreldre,og i et sånt hardt mijø er det lett å spise enda mer, slik at foreldrenes forebygging av fedme med kritikk på ungene mislyktes.Det kan slå begge veger. Mine søsken ble tykke, jeg ble en som alltid passet vekta i redsel for kritikken jeg hørte de andre fikk. Jeg har det samme anlegget for å bli tykk som de, men er livredd.
Ingen som har fått kommentarer på vekta si i min familie, men nå er på en måte litt opplest og vedtatt at jentene er meget kraftige mens flertallet av guttene blir høye og slanke. Jeg har feks bredere hender enn mange jeg har datet opp gjennom årene og gutta har lange, smale pianohender.
Så at det er genetiskt er det liten tvil om! (som om ikke det er nok blir gutta brune så fort de ser sola mens vi jentene blir røde, flasser og får soleksem.... )