Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?
Ikke lett det der nei. Det går jo an å spørre om de kan være så snill å ta litt hensyn. f.eks bare ha godteri framme en time for dag. Da rekker de å ha i seg mye godt, og du trenger kun å være sterk i en time. går du en halvtimes tur, så må du bare være sterk en halvtime for dagen. Tar du en dusj når du har vært på tur så trenger du faktisk ikke se noe til godteriet heller. Folk flest er villige til å gjøre sånt bare de blir spurt. Hvis det er barn med så kan jo de ha påskeegg. Vi voksne spiser jo ikke påskegodtet til barna uansett, selv om vi er fristet. Du får fokusere på å kose deg i hyggelig selskap i steden for å trykke i deg. Det er jo så klart ikke like enkelt når du (enda) ikke har noe resultat å bevare, men hvis du bestemmer deg så klarer du det sikkert - hvis ikke godteriet står fremme hele tiden da. Da blir det verre.
Mannen slanker seg ikke, så han tar hensyn med å spise godteri når jeg ikke er der. På lørdager synes jeg at det er greit at han spiser foran meg sammen med jenta vår, men at han pakker det vekk når han er ferdig og tar det frem når han har lyst på. De aktive spiseperiodene er jo ikke så lange, så da trenger ikke jeg være sterk for å motstå mer enn bare en stund eller to.
|