Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-10, 15:48   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ernæringsfysiologen likte IKKE ketolyse kuren

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Aaaaner ikke om de er klasifisert som helsepersonell jeg. Men det er iallefall slik at kliniske ernæringsfysiologer arberider tett med kirurger og andre på sykehusene som behandler overvekt og sykelig fedme på ulike måter.

Takker for link, skal lese den nå

Jeg er sykepleier og i overvektsteamet på nærmeste sykehus er det også sykepleiere, men jeg fikk ikke praksisplass der fordi det var ernæringsfysiologer som kunne jobbe med sånt og dessuten var pasientgruppen så sårbar at ikke hvem som helst kunne jobbe der etc etc etc.
Jeg kommer fra akuttpsykiatrien, hadde veldig lyst til å fortelle den ernæringsfysiolog- damen et og annet om sårbare pasienter, men........

Offentlig ansatte ernæringsfysiologer må vel følge statens anbefalinger. Da jeg gikk i en overvektsgruppe, snakket ikke EFene om lavkarbo/ketogen kost, men svarte villige og fant fram lesestoff etc da jeg først spurte.

Sist redigert av Kitt : 24-03-10 kl 19:02.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat