Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-10, 19:38   #251
loone
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 35
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Opprinnelig lagt inn av Mia-Maria, her.

Noen som har noen spennende middagsoppskrift?

Tar utfordringen jeg også. Er ikke den beste til å skrive oppskrifter. Men etter endel turer rundt om i Chinatown i London har jeg fått helt dilla på innbakt kylling. Og fant faktisk ingen lavkarboutgaver inne på forumet her.

Så da forsøkte jeg meg på min egen vri

Lones innbakte kylling:
Ønsket mengde Kyllingfilèt
Grønn paprika
Løk
Olivenolje til fritering
"Innbakingsdeig"
- 150 g. smeltet smør
- et par dl vann
- JBK til det tykner til (litt tykkere konsistens enn vaffelrøre)
- Salt og pepper
Sursøt saus (finnes mange lavkarbovarianter, jeg brukte ca 5 g. fra ferdigglass, men skal lage hjemmelaget nestegang)

1. Forvarm frityrovn eller varm opp olje i en kjele (med lokk)
2. Skjær opp ønsket mengde kylling i "munnfull" store biter
3. Smelt smøret, bland i vann (bruk forvarmet vann), salt og pepper. Bland i JBK til du får ønsket konsistens
4. Kutt opp grønnsakene i litt store biter (Man kan sikkert bruke andre grønnsaker enn jeg gjorde)
5. Dypp kyllingbitene i deigen og legg de forsiktig i den varme oljen (Bruk skaftet på en tresleiv for å se at oljen er varm. Dersom oljen "bruser" rundt tresleiva er den varm nok)
6. Friter kyllingen til de får en gylden farge og legg de i en illfast form (Pass på å rist av overflødig olje, ellers blir de ikke crispy)
7. Friter grønnsakene til de blir møre
8. Plasser på tallerken og nyt!

Nå vet ikke jeg hvor mye karber det er i JBK, men de karbene en får i seg fra dette måltidet kommer i alle fall kun fra grønnsakene og JBK'en. Så en meget lavkarbovenlig og SUPERgod middag!! BØR prøves

For litt ekstra kos, spis med pinner! Det er morsomt å streve litt med maten

Start dato: 12.05.16

loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat