Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 15:08   #10
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette bra som mat?

Opprinnelig lagt inn av @maritamor, her.

hadde jeg ikke tatt dette innimellom ville jeg ikke klart å få inn så mye.
dette gjør meg fornøyd i smak trigger ikke å spise mer søtt men føles passe som ett måltid.
prøvde uten søtt og det orket jeg ikke...liker ikke mye kjøtt så dette er ett fint proteintilskudd.
Jeg vil helst gå på pulverdiett for å slippe å forholde meg til mat og søtt :-)
Men valgte å prøve dette og dette føles bra men det er vanskelig å vite hva som duger.
Må man virkelig følge ett fast opplegg for å ikke havne i kulda og måtte prøve og feile selv?
Jeg føler meg helt lost og nesten tvunget til å velge noe for å få ordentlig hjelp...
Finnes det ett lavkarbo som mitt? :-) eller noe som ligner?
Jeg synes de som man kan følge krever bøker og er strikse.
jeg prøver å finne en ting jeg kan leve i hverdagen med resten av livet sammen med familien og da funker det jeg gjør nå bra og jeg vil ikke tilbake til "slankekur" med egnen mat og nitidig telling.
Vet at da trigger jeg spiseforstyrrelsen min igjen som jeg så å si er kvitt.
Mener ikke å være sur men er bare litt lost over hvordan jeg kan spise for å ikke ødelegge det jeg gjør.

Det er da virkelig ingen som skubber deg ut i kulda fordi du ikke har valgt en spesifikk filosofi, men er ikke lett for oss andre å vite hvilke råd vi skal gi deg når du i prinsippet selv bestemmer hva du vil innta av de forskjellige tingene.
De forskjellige filosfiene har såkalte retningslinjer og det er lettere å se om man eventuelt gjør noe feil hvis man vet hvilke retningslinjer brukene følger. Du skriver heller ikke hva du spiser resten av dagen og varierer mellom 25-65 g karbs (tror jeg at jeg leste over )
Da kan du gjerne være i ketose enkelte dager og ute av ketose dagen etterpå.

Så lenge ting funker for deg så er det jo bare å fortsette med det som du gjør i dag.

Fedon er ett kosthold jeg skal leve på når jeg når den vekta jeg ønsker og dette er ett kosthold man kan leve på sammen med familien. Man kan vel strengt tatt leve på alle kostholdene resten av livet, men selv ønsker ikke å ha det så strikt resten av livet som jeg har på ED nå og som jeg hadde på Ketolyse når jeg gikk på det.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat