Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 22:21   #8
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Ammer ... lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av akkeber, her.

IMP? noen forslag til "menyer" skal jeg ha 4 lavkarbo måltider og ett med litt mere karbo til dagen? eller hvordan gjorde du det?

Når man ammer, er energibehovet større enn vanlig, så du bør generelt spise mer da. Anbefaler deg å lese Barn i balanse av Fedon Lindberg, der står det en del om kosthold under amming.

Jeg spiste tre hovedmåltider og to eller tre mellommåltider sist. Først frokost (stort sett bestående av Mhms frokostpannekake, omelett med stekte grønnsaker av noe slag, eller havregrøt med cottage cheese, nøtter og olje, Fedon har også oppskrift på shake/smoothie som er godt), så burde jeg vel hatt et mellommåltid før lunsjen, men rakk det sjelden. Vel, lunsj, mellommåltid, middag, og så noe til kvelds. Veldig ofte salat til lunsj, eller middagsrester, eller lavkarbolapper med masse pålegg. Mellommåltid/kvelds: en av disse er omtrent alltid frukt sammen med nøtter, eller yoghurt/kesam med litt cottage cheese og malte nøtter i. Kanskje et par biter 70% sjokolade også, og en kopp te er obligatorisk til kveldskos.

Noen ganger blir jeg skikkelig lei å ikke spise brød, så jeg har alltid en pakke med Fiberrik original stående. Men anbefaler å ha et par isbokser med lavkarbolapper i fryseren, det bruker jeg mye, dessuten er det lettvint når man har en liten som krever masse tid også.

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat