Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-10, 12:18   #11
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Trenger et tips...

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Kan ikke fatte og begripe hvorfor noen skal ha den forbaskede oversøte smaken på alt mulig. Kjører man lavkarbo for alvor venner kroppen seg fort av uvanen at alt enten skal smake hinsides søtt eller drepende salt.

Det er da ingen verdens grunn til å ha sukker i krem..? Bløtekake med frisk krem som smaker.. vel.. krem, i stedenfor sukker er så vanvittig mye bedre. Samme med riskremen min bestemor lagde etter jeg fikk diabetes også. Aldri vært stor fan av det før enda jeg var glad i søtsaker men den nye, mye mindre sukkrede riskremen kan jeg spise til det tyter ut av øra på meg! Til jul, altså..

For det første, noen liker IKKE krem uten søtning, jeg er av de, da velger jeg heller bort kremen, jeg liker ikke veldig søt krem, men bittelitt har jeg i, av vanlig sukker har jeg 2ts til 3-4dl fløte eller 2ts splenda til samme mengde. Og av respekt for mine gjester serverer jeg ikke kunstig søtning med mindre jeg vet de ikke bryr seg. Kunstig søtning er ikke bra for kroppen og jeg feks er kjempestriks når det gjelder ungene, ikke snakk om at de feks får pepsi max av meg en gang i blandt.
Det går fint an å hoppe over dessert, men å servere kunstig søtning i mat til gjester, det er er nøye på å unngå og merker alltid kaker i bursdag om jeg har en som er "sukkerfri"...

Det er supert om du klarer å leve livet helt uten kunstig søtning, det klarer ikke jeg og er derfro veldig restriktiv både mot meg selv og har nulltoleranse for ungene. Jeg måtte til og med krangle med de i barnehagen fordi de serverte fun light saft til 2 åringen min..De skjønte ikke problemet med å gi nervegift til andrs barn..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat