Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-10, 12:57   #2
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk
Question

Kommer ikke i ketose! HJELP!!

Hei
Er ny her på forumet så bær over med meg viss dette skulle vært posta en annen plass eller svarene allerede finnes.

Nå har jeg leita rundt i forumet og på den del nettsider for å finne svar på hvorfor jeg ikke kommer i ketose eller blir vippa ut av ketose uten, tilsynelatende grunn.
Jeg følger Ketolysekuren og ligger mellom 10-15 g karber per dag når jeg skal inn i ketose. Dette kommer hovedsaklig fra grønnsaker og litt fra meieriprodukter. Jeg har vært i ketose før men har hatt et opphold nå pga sykdom og diverse, har heldigvis ikke lagt på meg. Nå vil jeg ha fart på fettforbrenningen og vektnedgangen igjen, siden jeg skal på shoppingtur til London i slutten av mai .

Jeg er klar over at det finnes såkalte party-stoppere for vektnedgang, men finnes det matvarer som kan forhindre ketose? Ligger som sagt på maks 15-16 g karber når jeg skal inn i ketose. Har også opplevd at jeg har målt ketose med stix, også utover kvelden har jeg plutselig blitt helt enormt sulten og når jeg så måler er jeg ikke i ketose lengre. Den ene gangen dette skjedde hadde jeg hatt ca 12-15 karber over lengre tid. Det eneste som var utenom "normalen" var 2ts splenda en dag og da var jeg ikke i ketose lengre.

Nå klarer jeg ikke å komme i ketose selv med bare 8-10 karber til dagen.
Bruker Mat på data og diverse matvaretabeller for å finne ut ant. karber.

Spørsmålet er altså om det finnes noe som stopper meg fra ketose, selv om jeg er under 15 karber til dagen og følger kostanbefalingene i Ketolyseboka. Og om det finnes matvarer som kan stoppe ketosen selv om karbeinntaket er under 15 g??

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat