Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-10, 19:19   #17
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skatt på fremleie av leilighet.

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Du må se på årsoppgjøret for å finne det ut. Jeg antar at du har leid ut hele året og at du ikke har bodd der selv. Da vil alle utgiftene du har hatt for året kunne føres opp som fradrag, men ikke den delen av utgiftene som har gått til å betale ned på fellesgjelden. Renter og andre faste kostnader er en utgift som kan trekkes fra, men nedbetaling av lån er sparing som ikke kan trekkes fra. Dette beløpet vil stå på årsoppgjøret fra borettslaget.

Se dette skjemaet og veiledningen, det er ganske rett frem egentlig. http://www.skatteetaten.no/upload/sk...9/RF-1189B.pdf

Har leid ut siden mars og det eneste jeg fortsatt bruker der er boden. Boretslaget mitt har ikke helt kontroll, tror jeg. For der står det at jeg ikke leier ut. Selvom jeg har sagt i fra flere ganger. Postene som står på den er: "Andre inntekter", "Fradragsberettigede utgifter", "Ligningsverdi", "Annen formue" og "Gjeld".

Dette er sikkert enkelt, men når det gjelder sånt som det her så blir jeg blind på begge øynene. Skjønner ikke en dritt og alt går i surr, uansett hvor mye jeg prøver å forstå det som er selvsagt.