Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-10, 22:39   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skatt på fremleie av leilighet.

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Utgifter er alt som har gått ut fra din konto, unntatt det som har blitt brukt til å betjene din andel av felleslånet. Se på gjelden fra forrige år og gjelden dette året. Differansen er beløpet som er nedbetalt, og så du dermed må holde utenfor utgiftsposten. Jeg var litt upresis i forrige innlegg forresten, rentene blir automatisk ført på en egen post slik at du ikke tar dem med i skjemaet de heller. Så alt ut av din konto unntatt renter og avdrag fører du som utgift i post 2.2. Husk forsikring hvis du har egen forsikring.

Her trenger jeg t-skjeer. Hva betyr det? Jeg har fått 7000 kroner x 10 = 70.000 kroner.. også blir det minus de 30.000 kronene som er "utgifter".
Skal rentene trekkes ifra? eller?

Sitat:

Det ser ut som du leier ut møblert. I så fall kan du danne en saldogruppe over alt inventar og skrive ned denne med 20% per år.

Det stemmer Mener du at jeg kan føre opp det disse "varene" kostet tilsammen som nye (må vel da ha kvitteringer?) også ta minus 20% av verdien for hvert år som jeg har eid dem?

Trenger ikke svare hvis det blir mye greier altså

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat