Sv: Forskjell på ketosen på ED kontra ketolyse??
Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.
Flott Solange 
Jeg spurte legen min når jeg var i Bergen sist ang dette med ketose på lite kcal. Og hun sa at det er utelukkende antall karbs som gjør at man er i ketose og ikke kcalunderskudd.
Jeg fortalte at om jeg spiste like mange karbs på Ketolyse som på ED så var jeg ikke i ketose, men hun mente at jeg nok var det uansett selv om jeg da ikke fikk utslag på stix.
Jaja jeg vet ikke om jeg er enig, men ikke lett å diskutere med legen heller Iallefall ikke når jeg lurer på det selv og ikke kan komme med en vitenskapelig forklaring på hvorfor jeg tror det er en forskjell på disse tilstandene av ketose.
Jeg forbrenner iallefall fett selv og mister ikke muskelmasse på ED, det gjorde jeg nok heller ikke på Ketolyse. Og så lenge det funker så kjører jeg på, men guuu som jeg savner maten på ketolyse innimellom 
Man skal gjøre det som funker for en, etter å ha lest her på forumet et år, så ser det ut til at nøkkelen for vektnedgang er utrolig individuell. Kan ha med store individuelle forskjeller på hva som gir utslaget på den kjemiske balansen i kroppen, tenker jeg Jeg strever hele tiden med å forstå hva som skjer med kroppen med disse forskjellige typer matinntak, men vet ikke om jeg blir noe klokere. Jeg håper jo at alt fettet gjør at kroppen legger inne et ekstra gir ang. fettforbrenninga, for min del. Så nå skal jeg være "prøvekanin" for meg selv en stund og se Det er iallefall lettere på ketolyse når det er ferie, det er sikkert og visst!!

|